Finn-jolle DM 2024

Egå Sejlklub afholder Finn-jolle DM den 23. – 25. august 2024. Det er Storjolleafdelingen, der står for arrangementet med hjælp fra klubbens øvrige afdelinger/udvalg.

Vi regner med, at der kommer mellem 60-100 Finn-jollesejlere fra ind- og udland til Egå. Der er allerede tilmeldinger fra Danmark, Tyskland, Holland, England og Norge. Finn-jollen er en af de største enmandsjoller der findes, og sejlerne vejer typisk imellem 80-110 kg.

Havnemestern i Egå Marina sørger for, at slæbestedet bliver reserveret til Finn-jolle DM i de 3 dage, som stævnet foregår.

Stævnet ses af flere af udlændingene som optakt til Finn Gold Cup 2024 (verdensmesterskab) som afholdes i Aarhus fra den 31. august til den 7. september 2024, så der bliver et internationalt snit over også dette Finn DM.

Kunne du tænke dig en aktiv frivillig rolle i dette arrangement, mangler vi fortsat hænder til lands og på vandet. Nogle kan alle 3 dage og andre blot et par timer, men uanset hvor meget du kan hjælpe, bliver din hjælp værdsat. Hvis du kan/vil hjælpe, så kontakt jesperheegaard@gmail.dk eller 27 25 44 07.

Find detaljer om stævnet (tilmelding, deltagerliste, sejladsdokumenter m.m.) på Manage2Sail.

Jesper Heegaard